Ricoh Caplio R6 Digital Camera Logo

Related Topics:

Posted on Apr 15, 2009
Answered by a Fixya Expert

Trustworthy Expert Solutions

At Fixya.com, our trusted experts are meticulously vetted and possess extensive experience in their respective fields. Backed by a community of knowledgeable professionals, our platform ensures that the solutions provided are thoroughly researched and validated.

View Our Top Experts

Lens van mijn Ricoh Caplio R 6 gaat niet meer in of uit

Vanmorgen schoot het toestel uit mijn hand toen ik een foto v.d. prachtige bloesems wilde maken, dom, dom, dom. Mijn 1e toestel waar ik heel veel plezier van had met zoveel mogelijkheden !

Op 't eerste gezicht niets aan de hand, maar de lens zit vast en gaat niet meer in of uit. Bij het indrukken v.d. aan/uit knop maakt hij een ratelend geluid. Wat kan er stuk zijn ? en is het dan te repareren ? en wat zullen de kosten zijn ?


  • ienschermers Apr 16, 2009

    Hallo Rob,

    dank je wel voor je attente reaktie en tip !

    groet,
    Ien


×

1 Answer

Anonymous

Level 2:

An expert who has achieved level 2 by getting 100 points

MVP:

An expert that got 5 achievements.

Governor:

An expert whose answer got voted for 20 times.

Hot-Shot:

An expert who has answered 20 questions.

  • Expert 98 Answers
  • Posted on Apr 15, 2009
Anonymous
Expert
Level 2:

An expert who has achieved level 2 by getting 100 points

MVP:

An expert that got 5 achievements.

Governor:

An expert whose answer got voted for 20 times.

Hot-Shot:

An expert who has answered 20 questions.

Joined: Mar 22, 2009
Answers
98
Questions
0
Helped
22487
Points
224

Hoi Van de caplio R6 zijn geen onderdelen leverbaar, de camer moet worden aangeboden aan Ricoh Nederland ze zullen je een website aangeven waar je de gegevens kunt opzetten en daarna pas de camera kan opsturen aan hun servicecenter

Groet,

Rob Rotronica

Add Your Answer

×

Uploading: 0%

my-video-file.mp4

Complete. Click "Add" to insert your video. Add

×

Loading...
Loading...

Related Questions:

0helpful
1answer

Hoe kan ik mijn snooper update

Het is niet het meest verbreide systeem in Nederland of Belgie. Ik heb ook maar een keer een "gratis" update gezien in de nieuwsgroepen en dat was een update van het derde kwartaal van 2013. Maar ja als je iets wilt hebben voor de vrachtauto of camper kun je bijna niet anders. Hoewel ook voor TomTom nu speciale kaarten voor de vrachtauto beschikbaar zijn. Zelfs mijn vraag naar een betaalde update leverde nog niets op, anders dan het aanbod voor een nieuwe Snooper 800. Sorry dat ik niet meer kan betekenen.
0helpful
1answer

Ik heb een samsung gt b3210 ik krijg mijn gsm niet open het valt telkens uit als ik het aanzet vraagt soms pin code achteraf valt het terug uit wat kan het probleem zijn met laden heb ik geen problemen...

Dat had ik ook maar anders.. weet niet of het helpt maar zit er een geheugen kaart in .. bij mij zat er wel eens in,, die was blijkbaar stuk , en me mobiel begon te koken en laade niet meer, ik heb geheugen kaart er uit gehaalt en nou doet ie het weer:D maar ik denk niet dat het helpt
4helpful
2answers

Heb foutcode 800488fe,kom niet meer in mijn account hoe los ik dit op?

Vermoedelijke Reden
U ontvangt deze fout Omdat De anomalie?n in uw Windows werden gevonden Leef rekening.
Achterhaal het probleem
Vergewis u eerst ervan Dat niemand anders uw rekening gebruikt, Wanneer u te vele e-mails Binnen 24 uren stuurt of zijn vele commentaar op Verschillende blogs of profielen op Windows Leven, in de meeste Gevallen, Microsoft kan interpreteren dit verlaten zoals spam mei Activiteiten en bijgevolg uw rekening Tijdelijk belemmer.
Te bevestigen dat uw rekening hier gaat en volgt de op het witte doek Instructies om het controleproces te vervolledigen. In Sommige gevallen Kan het Worden Gevraagd een mobiel nummer binnengaan, indien niet u deze procedure kunt gebruiken te bevestigen dat de rekening of u niet kunt doen zo door het Contacteren van het Windows steun door het gaan hier Leef, een moderator zal aan uw beschikking zijn en die u zult helpen eigenaarschap van het Windows Terug te winnen Leef.
https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1298742766&rver=6.1.6206.0&wp=SAPI&wreply=https:%2F%2Faccount.live.com%2F&lc=1033&id=38936

Indien ik van verdere hulp zou kunnen zijn, verhuur mij weet. Indien dit helpt of lost de kwestie op, schat alstublieft het en geeft een testimonium voor mijn reactie Bedankt, Joe

I’m happy to assist further over the phone at https://www.6ya.com/expert/joe_8b8c2cd6ce148309

2helpful
1answer

Waste ink near full

I'm having the same problem. Lots of solution for resetting the printer, but none of them helping me to lead me to the absorber itself inside the printer. It seems to be a lot of work and disassembling half of the printer! Looking on internet I haven't found any answer yet.
As I am living in The Nehterlands I'm looking for solutions in Dutch. One solutions discribes disassembling another Canon printer. This could possibly help. I'll paste the text below. It's dutch, so you'll have to translate it.
Wishing you succes with this matter!

Dutch text:

Wat te doen bij de melding 'Afvalinkt bijna vol'?
Onderstaand verhaal geldt voor de Canon SmartBase MPC200; voor andere Canon
printers geldt ongeveer hetzelfde, met uitzondering van de reset-procedure (zie
hieronder).
Oorzaak
Onderin de printer bevindt zich een langwerpig, dik vloeiblad (een soort spons van
vilt). De overtollige inkt, bijv. de inkt die gebruikt wordt bij het reinigen van de
koppen, wordt afgevoerd naar deze spons. Als deze spons bijna verzadigd is,
verschijnt bovenstaande melding. Dat is ook nodig, want als je gewoon door zou
kunnen gaan, zou de spons geen inkt meer opnemen, en op een bepaald moment zou
je merken, dat de printer zou gaan 'lekken'. Geloof me, dat wil je niet meemaken.
Printerinkt is gemeen spul!
Canon
Het lastige is alleen, dat Canon nogal moeilijk doet over deze melding. Zij hebben
maar één oplossing: opsturen en het probleem door hen laten verhelpen. Kosten: ruim
€ 100,-!!! Toen ik dat van de telefonische helpdesk hoorde, reageerde ik met: "Dan
kan ik beter een nieuwe printer kopen!" De telefoniste was dat eigenlijk wel met mee
eens.
Zoeken
Vervolgens ben ik gaan zoeken op het internet. Wat je daar niet kunt vinden, bestaat
niet, tenslotte... Toen merkte ik al snel dat ik niet de enige was met dit probleem.
Iedere eigenaar van een Canon-printer krijgt er na verloop van tijd mee te maken.
Helaas was er geen kant-en-klare oplossing voor mijn printer, maar door de
beschrijving bij andere printers kreeg ik wel een idee over de oorzaak van het
probleem en wat ik eraan zou kunnen doen.
Oplossing
Over de oorzaak heb ik al geschreven. Over de oplossing gaat het nu. Die gaat in twee
stappen:
1. De vilten spons schoonmaken.
2. De printer resetten.
1. De vilten spons schoonmaken
Dit is een vies werkje. Doe een schort om en gebruik huishoudhandschoenen! Inkt in
je kleren gaat er niet meer uit en op je handen duurt het een hele tijd!
De spons ligt helemaal op de bodemplaat onderin de printer. Je moet dus een beetje
handigheid hebben en niet bang zijn om een schroevendraaier te gebruiken.
Schroef eerst de beide zijkanten van de printer los. Die zitten elk met twee schroeven
vast (één aan de voorkant en één aan de achterkant).
Verwijder dan het toppaneel (met de scanplaat). Die zit vast met twee schroeven aan
de achterkant en drie aan de voorkant (deze drie zitten aan de onderkant van het
bedieningspaneel). Let op: zodra je het toppaneel verwijdert, merk je dat die op drie
plekken vastzit. Op één plek met een schroef (gewoon losdraaien) en op twee plekken
aan de elektronica. Trek die twee punten voorzichtig los. Je kunt het toppaneel nu
opzij leggen.
Dan moet je de printplaat verwijderen. Maak eerst alle 'draden' voorzichtig los. Kijk
goed hoe het vast zat, om het later weer te kunnen bevestigen. Maak dan de printplaat
los (4 schroeven). Verwijder daarna ook de metalen plaat, waarop de printplaat vast
zat.
Je bent er nu bijna. Het bovenste deel van de kast (voor zover die er nu nog staat) is
op de vier hoeken met schroeven bevestigd op het onderste deel van de kast. Je moet
misschien wel even zoeken, want ze zitten diep weggezakt. Schroef ze los.
De bovenkant en de onderkant zijn nu los van elkaar, maar nog wel met draden en
elektronica aan elkaar verbonden. Maak die verbinding niet los, dat is niet nodig.
Doe nu het schort om en de handschoenen aan!!
Je kunt nu bij de bodem van de kast komen. Daar zie je de spons, die zwart is van de
afvalinkt. Kijk eerst hoe de spons erin zit, voordat je die eruit haalt.
Maak de spons voorzichtig schoon. Niet wringen en zo, alleen uitspoelen en eventueel
induwen om de inkt en het water eruit te halen. Ga een flinke poos door, totdat er
alleen nog schoon water uit de spons komt.
Hang de spons een paar uur te drogen in de zon. Gebruik daarna een föhn om ook het
laatste beetje vocht eruit te halen, zodat de spons weer kurkdroog op zijn plek gelegd
kan worden.
Zet de zaak nu weer in elkaar. (Als je het net zo doet als ik, houd je twee schroefjes
over, maar mijn printer doet het nog steeds prima. )
1a. Niet schoonmaken maar bestellen...
Sinds kort weet ik dat je de spons ook kunt bestellen. Dat scheelt een boel pruts- en
schoonmaakwerk.
Je kunt de vilten spons, die uit 2 onderdelen bestaat, bestellen bij ETB (Electronic
Trading Benelux).
Bel naar 0165-850500 en bestel de volgende artikelen:
HC1-0795-000
QA4-0213-000
Toen ik ze bestelde (in maart 2006) waren de kosten voor deze 2 onderdelen samen
maar E 1,04!!
Deze prijs was wel exclusief btw en verzendkosten. Maar omdat ik het samen met
andere producten bestelde, had ik daar geen last van.
2. De printer resetten
Als je nu de printer weer aanzet, kun je merken hoe dom het apparaat is. Hij heeft niet
in de gaten dat de spons weer schoon en leeg is. Dat moet hem nog verteld worden.
Op het internet kon ik daar geen geschikte procedure voor vinden, dus ben ik maar zo
brutaal geweest om Canon op te bellen. Eerst deden ze afwerend (ik moest de printer
opsturen), maar toen ik vertelde, dat ik het grootste deel van het werk zelf al gedaan
had, kreeg ik een technicus aan de lijn, die me stapsgewijs uitlegde wat ik moest doen.
De stappen laat ik hieronder volgen:
1. Zet de printer aan
2. Druk op de (langwerpige) menuknop
3. Druk op de meest linkse ronde knop (Copy)
4. Druk op de ronde knop rechts daarvan (Scan)
5. Druk twee keer op de meest linkse ronde knop (Copy)
6. Druk op het min-symbool (links van OK); het scherm zegt nu: 'Test mode'
7. Druk op OK
8. Blader met het plus-symbool (rechts van OK) tot het scherm zegt: '#8 Printer
Test'.
9. Druk op OK
10. In het scherm staat nu: '8: Printer Test' en daaronder: '- 8 - 2 +'
11. Druk 1x op het plus-symbool; in het scherm staat dan: '- 8 - 3 +'
12. Druk op OK
13. In het scherm staat nu: '[0]: Ink Count'
14. Druk op OK
15. Druk op de knipperende oranje knop om die uit te laten gaan.
16. Mogelijk werkt dat niet. Trek dan de stekker uit het stopcontact.
17. Wacht even. Doe de printer weer aan.
18. Als het goed is, ben je nu bevrijd van de irritante melding over afvalinkt.
Succes!!
0helpful
1answer
0helpful
1answer

Microsoft office outlook werkt niet meer

Try creating a new profile through the Control Panel and set that as the default profile to be used in Outlook.
0helpful
1answer

Het niet goed opstarten van mijn PC

Ga naar de bios meestal F2, en kijk voor een instelling genaamd OS installeren modus is waarschijnlijk ingesteld op of ingeschakeld veranderen instelling uit te schakelen of uitgeschakeld en nu uw systeem ziet het geheugen.

I hope google translate didnt fail me ;p English below

Go into the bios usually F2, and look for a setting called OS install mode it is probably set to on or enabled, change setting to off or disabled and now your system should be good.
Not finding what you are looking for?

571 views

Ask a Question

Usually answered in minutes!

Top Ricoh Cameras Experts

ZJ Limited
ZJ Limited

Level 3 Expert

17989 Answers

ExpressFiX
ExpressFiX

Level 2 Expert

691 Answers

Tony Parsons
Tony Parsons

Level 3 Expert

6405 Answers

Are you a Ricoh Camera Expert? Answer questions, earn points and help others

Answer questions

Manuals & User Guides

Loading...