Betreft een aprilia RS 125 2takt van 2007
SOURCE: Lens van mijn Ricoh Caplio R 6 gaat niet meer in of uit
Hoi Van de caplio R6 zijn geen onderdelen leverbaar, de camer moet worden aangeboden aan Ricoh Nederland ze zullen je een website aangeven waar je de gegevens kunt opzetten en daarna pas de camera kan opsturen aan hun servicecenter
Groet,
Rob Rotronica
SOURCE: de-restrict an aprilia rs 125
Hate to disagree with tina783, but you may have restrictions in place, there is two on the aprilia rs 125. if your on a L plate then the bike should be restricted to 11.5w of power, which is about 15 bhp, when it's de-restricted should be around 34bhp. First is the power valve or a RAVE Valve as some people call it, have you got one? located on the front of the cylinder body, above the exhaust. some times the body of the power valve is there, but there is a blanking plate is underneath it. If the body of the power valve is missing, then its a blanking plate. need to get a power valve and the control unit and the solenoid, fitting is easy look around the net and you'll find one. The next one is the emissions restriction, which is in place due to italy have a real hard on about thier air. The CDI at the back of the back of the bike needs to removed and then if you look at one side you will see a rubber sealant has been used to fill in one side. You need to dig that out and snap a little piece of the circuit board and then refill the hole with a rubber sealant. try to search the net for a how to do on this you need to look at the pics and see what part of the board needs snapping, don't go blindly into this other wise you will kill the CDI. the bike then will act alot more smoothly in the lower end revs.
SOURCE: de-restricting aprilia rs 125 (jetting)
hi not putting you off but when i fitted a arrow exhaust system and power valve. i had great power. but i had to rebuild the engine every 800 - 1000 mls. regards
SOURCE: verlichting kilometer en toerenteller
esut mir lied, nicht verstein zei doich.Bitte en english.
SOURCE: my aprilia rs 125 wonte start its getting fuel and
At least 140 bar, if lower than 130 then the engine top-end needs inspecting to investigate for damage
The easiest way is to remove the exhaust & shine a light into the cylinder, then you can tell the condition of the piston outer & cylinder liner inner.
Ride safe
Bike-Doc
Please mark this as very helpful (if it has been!!)
P.S. I'm available for 'Live Chat' now
Mijn 4 jaar oude Canon MP500 begon ook een brede zwarte streep te trekken aan de onderkant van het papier. Dat gebeurde na iedere reiniging van de koppen, de eerste paar velletjes kregen een zwarte streep en daarna was het meestal goed totdat de printer zijn koppen weer reinigde.
Bij het reinigen van de koppen wordt met een soort pompje wat inkt door de kop gezogen. Deze inkt wordt via een slangetje afgevoerd naar de ruimte tussen de bovenste plaat en de bodemplaat van de printer. Een groot deel van de bodem van de printer is gevuld met een soort vilt dat de inkt kan opnemen. Zolang het vilt inkt opneemt is er niets aan de hand, maar bij mij was het vilt rondom de uitstroomopening van het slangetje helemaal verzadigd met ingedroogde inkt. Daardoor kon nieuw aangevoerde inkt alleen maar omhoog tot aan een aandrukrol voor het papier. Dit aandrukrolletje bracht de inkt keurig over op de onderkant van het papier.
De oplossing is de printer uitelkaar halen en de overtollige inkt in het binnenste verwijderen. Dat is een vies werkje waar je echt even voor moet gaan zitten, en als je niet handig bent kun je er beter niet aan beginnen.
Trek alle kabels (vooral de 230V) uit de printer en zet hem op een goed toegankelijke plek waar je een dikke laag kranten op hebt uitgespreid. Eerst verwijder je de zijkanten door 2x2 schroeven los te draaien. Het lipje aan de voorkant moet je vervolgens (een beetje) naar voren trekken zodat het los komt. Aan de achterkant is een schroevendraaier in de naad handig, de zijkant komt dan los en kan naar beneden toe worden verwijderd.
De veer van de scanunit krijg je los door aan de voorkant twee lipjes opzij te buigen. De scanunit is nu vrij, maar is nog verbonden met de printer met 3 massadraden, een connector met 4 draden en twee flatcables. Die moet je met moed en beleid loshalen, en noteer even wat waar zit. De draden loshalen is geen probleem, met de flatcables moet je heel voorzichtig zijn, zo dicht mogelijk bij het connectortje vastpakken (daar is de flatcable iets dikker) en voorzichtig er uit trekken.
Nu kun je de kap loshalen (4 schroeven).
Dan kan het printermechaniek worden verwijderd van de bodemplaat door 4 schroefjes te verwijderen. Om bij de vierde te komen moet je de voeding loshalen: een connectortje bovenop losmaken en aan de onderkant twee lipjes opzij buigen. De voeding komt dan naar onderen uit de printer.
Maak alles enigszins schoon, verwijder in ieder geval alle dikke lagen inkt. Dan weer alles in elkaar zetten. Als je geen magnetische schroevendraaier hebt, kun je ook tijdelijk een dun draadje om de schroefjes wikkelen om ze op de goede plek te krijgen. Denk er aan om de schroefjes die in kunststof worden gedraaid, eerst even de verkeerde kant op te draaien. Je voelt dan een klein klikje waardoor je er zeker van bent dat de schroef precies in de oude draad komt. Doe je dat niet, dan heb je een grote kans dat je het schroefje dol draait. De flatcables hebben maar aan een zijde contactjes, dus steek ze juist om in het connectortje.
Als alles weer in elkaar zit doe je een schietgebedje , sluit de printer aan en testen maar...
136 views
Usually answered in minutes!
×