2006 Audi A3 Logo

Related Topics:

Posted on Dec 16, 2017
Answered by a Fixya Expert

Trustworthy Expert Solutions

At Fixya.com, our trusted experts are meticulously vetted and possess extensive experience in their respective fields. Backed by a community of knowledgeable professionals, our platform ensures that the solutions provided are thoroughly researched and validated.

View Our Top Experts

Tengo un Audi A3 2006, con caja tiptronic de 6 velocidades, con 80,000Km, el problema es que al calentarse el motor (5 a 10 min) empieza a tener un jalones al hacer los cambios, de abajo hacia arriba y de arriba hacia abajo, si lo acelero, da una patada en los cambios muy fuerte. Que podrá ser?

1 Answer

27litres

Level 2:

An expert who has achieved level 2 by getting 100 points

MVP:

An expert that got 5 achievements.

Scholar:

An expert who has written 20 answers of more than 400 characters.

New Friend:

An expert that has 1 follower.

  • Expert 97 Answers
  • Posted on Dec 19, 2017
27litres
Expert
Level 2:

An expert who has achieved level 2 by getting 100 points

MVP:

An expert that got 5 achievements.

Scholar:

An expert who has written 20 answers of more than 400 characters.

New Friend:

An expert that has 1 follower.

Joined: May 11, 2012
Answers
97
Questions
0
Helped
52517
Points
125

Sounds like the point where it switches from Open Loop (equivalent to choke on carby cars) to Closed Loop.
In closed loop, the engine switches to using all the engine sensors to maximise engine efficiency.

The behaviour your describing is most likely an engine issue.
I'm thinking it may be the MAF sensor.

On conventional automatic transmissions on modern cars, the ECU and TCU work together to optimise shifts in the transmission. To do this smoothly, the ECU needs to know how much torque the engine is producing at any given moment. It uses the MAF for this.
An out of spec MAF will not throw a code unless it fails completely. It merely gives incorrect air flow readings which leads to incorrect fueling and rough shifts.

You may also be noticing higher fuel consumption, though it won't necessarily be noticeable.

1 Related Answer

Anonymous

  • 6966 Answers
  • Posted on Aug 28, 2008

SOURCE: benimur

Hi,

To my understanding, on an Audi A4, error code P1392 indicates camshaft sensor circuit. This could be a faulty sensor the camshafts are not correctly timed. 90s Audis are not very common in my country but from what I can gather:

The mark for the crankshaft gear is on the cover you have to remove in order to get at the timing belt. The sprocket you may be having trouble with is the intermediate shaft (in front of the water pump) and I don't believe that one matters at all since it doesn't drive any of the cams. The intake cams are driven by a chain off of the exhaust cam shaft so only the exhaust cam is driven directly by the timing belt.

Additionally, you may benefit from the Audi A4 Service Manual and/or Audi A4 Cabriolet Workshop Manual.

Hope this be of initial help/idea. Pls post back how things turned up or should you need additional information.

Good luck and kind regards. Thank you for using FixYa.

Ad

Add Your Answer

×

Uploading: 0%

my-video-file.mp4

Complete. Click "Add" to insert your video. Add

×

Loading...
Loading...

Related Questions:

0helpful
1answer

Donde esta el sensor de velocidad jeep liberty

Sin duda es tan probable una solucion como la otra. En algunos casos no hay cambios ni con el sensor nuevo, Lo que nos vemos en la necesidad de hacer es desconectar un cable de la bateria y aprensar la bocina del pip para que descargue toda la energia electrica que pueda tener en los sensores, y hacer review de esa manera a funcionado, y empieza de nuevo como cuando era un Jeep Bebe. Saludos. Y no deseo contradecir a nadie pero por favor corrijanme en mi jeep el sensor de velocidad no esta frente al radiador, quizas exista una confucion de mi parte pero lo localizamos en la bola trasera de la trasmicion en la parte de arriba. No tengo intencion de contradecir a nadie. Quizas estoy en un error os pido disculpas si asi es. pero intento hacer lo mejor . Saludos. y gracias/

4357f81d-5ebd-4c84-88ea-c5721445aeed.jpg
1helpful
1answer

Conectar un estereo de ford

De que ano es la Ford Expedition? Podria localizar el diagrama de audio.
8helpful
2answers

Tengo problemas con mi HHR la luz del T/C no se apaga y cada vez que pongo el cambio en Reverse o Drive hace un golpe en el motor, como puedo solucionar el problema?

Hola, Tengo Una HHR Y Cada Vez Que Me Aparece El T/C Me Empieza A Dar Golpeteos En La Caja Cada Vez Que Meto Drive Y Al Avanzar Da El Golpeteo De 1 A 2 Despues De Esto Tambien Me Aparece El Check y Al Aparecer Esto Ya no Enciende Desde El Control Remoto Yme Gasta Un Poco Mas De Gasolina Me Han Dicho Varias Personas Que Son Los celenoides Y Tengo Esa Duda
0helpful
1answer

Tengo un mercury tracer ls y mi problema es que cada que paro en un semaforo la aguja de las revoluciones empieza a vibrar y quiere apagarse, tengo que darle un golpe al aselerador para que suba la aguja...

losiento pero yo soy mechanico de europa (espa?a) ninguno gota de idea por esta coche americano .El unico contesta con mas probabilitad es un manguera fino connectado con el collector de entrada despuce passa por alguno valvula controlado el vapor ,cruise ir algo .
0helpful
2answers

Problemas de avance esta muy burra

Revise su filtro de aire. Si tiene la lampara incendida en su tablero con el motor amarillo, is un sensor que causa sus problemas. Le recomendo un diagnostico aun. Le da la solusion al problema especifica al cual se puede solutionar rapido con cambio de la parte defectosa/gastada. Suerte.
1helpful
3answers

Acaban de componer mi camioneta (pontiac montana sv6 1999) porque los buzos hidraulicos estaban pegados y no pasaban aceite (le pusieron nuevos), al siguiente dia de uso empezo a fallar la aguja del...

hola ayuda por favor. tengo una pontiac montana 97 y la falla es que en ocasiones da marcha pero no enciende a la primera. hace como que arranca pero se apaga. pero si acelero un poco al dar marcha si arranca y ya se mantiene normal. que sera. gracias. saludos
0helpful
1answer

TENGO UNA EQUINOX 2006 SE JALONEA AL CAMBIO DE PRIMERA A SEGUNDA

Normalmente en este tipo de cajas se daña el cuerpo de valvulas. pero hay que determinar exactamente lo que es, si quieres mas informacion escribeme a transeggo @ hotmail.com
39helpful
9answers

Problemas de transmision automatica

hola que tal, tengo un saab 9000 1988 y tengo problemas con la transmicion aveses me hace los cambios y abeses no, si abansa para atras y para adelante pero me abienta los cambios cada que quiere,,, alguin tiene idea de que pueda ser?? nesesito ayuda ya estoy desesperado...
Not finding what you are looking for?

103 views

Ask a Question

Usually answered in minutes!

Top Audi Experts

ZJ Limited
ZJ Limited

Level 3 Expert

17989 Answers

Thomas Perkins
Thomas Perkins

Level 3 Expert

15088 Answers

Arnie Burke
Arnie Burke

Level 3 Expert

7339 Answers

Are you an Audi Expert? Answer questions, earn points and help others

Answer questions

Manuals & User Guides

Loading...